Parkinson

ul. Czerska 18 lok. 243, 00-732 Warszawa
tel. 22 409 77 56,  email fundacja@parkinson.sos.pl
podatku KRS 0000221902
Konto PLN: 05 1140 1010 0000 3509 2800 1001
REGON 015867470   NIP 525-231-38-24

Sprawozdanie merytoryczne za rok 2010


Fundacji „Żyć z chorobą Parkinsona”

Organizacji Pożytku Publicznego

 

 

I.  DANE REJESTROWE FUNDACJI

a)      nazwa fundacji: „Żyć z chorobą Parkinsona”

b)      siedziba fundacji: Warszawa

c)      adres: ul. Czerska 18 lok 243, 00-732 Warszawa

d)      data wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym: 19 listopada 2004

e)      numer KRS: 0000221902

f)       REGON: 015867470 NIP: 525-231-38-24

g)      dane członków Zarządu Fundacji:

  • ·        Anna Dziedzic Prezes Zarządu od 26 stycznia 2008 roku do 05 listopada 2010 roku
  • ·        Magdalena Falęcka Wiceprezes Zarządu od 26 stycznia 2008 do 27 października 2010
  • ·        Sebastian Łukasiewicz Wiceprezes Zarządu od 13 lutego 2010 roku
  • ·        Damian Kalita Sekretarz Zarządu od 26 stycznia 2008 roku do 30 czerwca 2010 roku
  • ·        Mikołaj Rakusa – Suszczewski Członek Zarządu od 27 października 2010 roku
  • ·        Paulina Kobza Sekretarz Zarządu od 27 października 2010 roku.

 

II. CELE I FORMY DZIAŁANIA FUNDACJI ( § 4 Statutu )  
1.  Celem Fundacji jest działalność na rzecz chorych i ich rodzin, cierpiących z powodu choroby Parkinsona oraz działalność na rzecz ochrony zdrowia i opieki społecznej.

2.     Fundacja może wspierać inne instytucje i organizacje, których działalność jest zbieżna
z celami Fundacji.

3.     Fundacja realizuje swoje cele wymienione w § 4 ust.1 Statutu poprzez:

a) niesienie pomocy materialnej i przeciwdziałanie postawom rezygnacji, osamotnieniu 
 i bezradności wśród osób chorych, szczególnie osób najciężej poszkodowanych;

b) objęcie patronatem specjalistycznych poradni, przychodni dziennego i stałego pobytu choryc
c) finansowanie badań naukowych związanych z celami Fundacji;

d) prowadzenie doradztwa w zakresie opieki i rehabilitacji chorych z chorobą Parkinsona przebywających w domu;

e) współdziałanie z organami administracji państwowej i samorządowej, placówkami służby zdrowia, mediami oraz innymi organizacjami krajowymi i międzynarodowymi działającymi na rzecz osób z chorobą Parkinsona;

f) rozpowszechnianie rezultatów badań naukowych w dziedzinie diagnostyki, leczenia
i rehabilitacji osób z chorobą Parkinsona;

g) tworzenie nowoczesnych programów informacyjnych dla chorych oraz ich opiekunów, w szczególności poprzez wydawnictwa (podręczniki, biuletyny, plakaty, ulotki itp.), Internet oraz bezpośrednie szkolenia i spotkania;

h) dotowanie działań regionalnych  i lokalnych na rzecz zreformowania systemu opieki nad nieuleczalnie chorymi, aby mogli jak najdłużej pozostawać pod odpowiednią opieką we własnych mieszkaniach;

i) organizowanie zajęć z psychoterapii, terapii ruchowej oraz szkoleń dla rodzin
i opiekunów chorych osób. Finansowanie usług związanych z poprawą ich kondycji fizycznej i psychicznej;

j) prowadzenie poradni internetowej dla osób z chorobą Parkinsona;

k) organizowanie imprez turystycznych, rekreacyjnych, pielgrzymek, spotkań, zjazdów, prelekcji, wystaw związanych z celami Fundacji.
4.      Współpraca określona w § 4 ust. 2 Statutu może polegać w szczególności na:

a) współpracy z placówkami, naukowymi, leczniczymi, kulturalnymi, innymi fundacjami oraz organizacjami, a także osobami fizycznymi;

b) przekazywaniu podmiotom wymienionym w § 4 ust. 4, ppkt. a), środków finansowych, papierów wartościowych i innych składników swego majątku  lub zakupuje dla tych podmiotów potrzebne dla ich działalności urządzenia i materiały;

c) uczestnictwie w finansowaniu i organizowaniu przedsięwzięć zmierzających do osiągnięcia celów Fundacji razem z podmiotami wymienionymi w § 4 ust. 4 ppkt. a)

 
III.
 
ZASADY FORMY I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ Z PODANIEM REALIZACJI CELÓW STATUTOWYCH

Ad. 1.

Organizowanie w siedzibie Fundacji konsultacji neurologicznych,  których udzielali:

  • dr n. med. Jakub Sienkiewicz – 443 wizyt;
  • dr n. med. Anna Potulska–Chromik – 138 wizyt;
  • dr n. med. Dariusz Koziorowski – 228 wizyt;
  • dr n. med. Halina Wasilewska – 80 wizyt;

ogółem w 2010 roku w gabinecie grupowej praktyki lekarskiej Fundacji odbyło się  889 wizyt pacjentów. Fundacja zaaranżowała także 53 wizyty domowe i chorych.

Ad. 2.

Wspieranie finansowe i merytoryczne projektów realizowanych przez organizacje działające

na rzecz chorych na chorobę Parkinsona w Polsce.

Ad. 3. a)

Finansowanie rehabilitacji, turnusów rehabilitacyjnych, zajęć logopedycznych, wizyt lekarskich domowych u lekarzy neurologów, psychoterapii, a także pomoc dzieciom osób z chorobą Parkinsona. W roku 2010 zostało rozpatrzone 97 wniosków o dofinansowanie w/w celów. Na ich realizację przekazana została kwota  52744 PLN. Utrzymywanie bieżących kontaktów telefonicznych i korespondencyjnych z zainteresowanymi, którzy zgłaszają się do Fundacji.  Udostępnianie informacji poprzez  Internet.

Ad. 3. c)

Badania ankietowe przeprowadzane wśród osób z chorobą Parkinsona.

Ad.3. d)

Prowadzenie doradztwa w zakresie opieki i rehabilitacji chorych z chorobą Parkinsona przebywających w domu poprzez:

  • przeprowadzenie trzech chatów z Panią prof. Urszulą Fiszer oraz dr Martą Leńską–Mieciek:

-   14.01.2010 - temat „Pozaruchowe objawy w chorobie Parkinsona”;

-   11.06.2010 - temat „Leczenie zaawansowanej choroby Parkinsona”;

-   19.10.2010 - temat „Leczenie objawów pozaruchowych choroby Parkinsona (niedociśnienie, układ pokarmowy, połykanie, mówienie, depresja, zaburzenia pamięci, mikcja)”;

  • bieżące udzielanie odpowiedzi na pytania chorych i ich opiekunów za pośrednictwem strony internetowej i poczty elektornicznej,  redagowanych przez lekarza specjalistę.

Ad. 3. e)

Działalność informacyjno – promocyjna:

  • promocja Fundacji w prasie - „Życiu Warszawy” oraz „Gościu Niedzielnym”;
  • udział Pana Jerzego Łukasiewicza – założyciela Fundacji - w dwóch programach radiowych (Radio Plus, I Program Polskiego Radia);
  • członkowstwo w EPDA – Europejskim Stowarzyszeniu Chorych na chorobę Parkinsona;
  • współpraca z Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie;
  • współpraca z tematycznie powiązanymi portalami Internetowymi.

Ad. 3. f)

Bieżąca działalność informacyjna na własnych stornach internetowych.

Ad. 3. g)

Działalność wydawnicza i informacyjna:

  • reedycja dwóch poradników:

- dr n. med. Jakub Sienkiewicz „Poradnik dla osób z chorobą Parkinsona”, nakład 3.000 egz.;

- pod red. prof. Jarosława Sławka „Mam chorobę Parkinsona”, nakład 6.000 egz.;

  • wysyłka kwartalnika „Tulipan” wydawanego przez Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych z Bydgoszczy AKSON (4642 egz. z czego 3042 egz. do Stowarzyszeń i Kół oraz 1600 egz. do osób indywidualnych);
  • opublikowanie w październiku własnego kwartalnika pt. „Parkinson - Polska”,  ISSN 2082-2073, w nakładzie 4000 egz. oraz jego dystrybucja;
  • administrowanie czterema własnymi stronami Internetowymi informacyjnymi, skierowanymi do chorych na chorobę Parkinsona ich rodzin opiekunów i lekarzy;
  • spotkania z chorymi  na chorobę Parkinsona i ich opiekunami.

Ad. 3. h)

Ścisłą współpraca ze Stowarzyszeniami i organizacjami działającymi na obszarze  Polski, a także współpraca z Kołami  skupiającymi osoby chore na chorobę Parkinsona.

Ad. 3. i)

Finansowanie usług rehabilitacyjno-terapeutycznych dla chorych indywidualnie  i w zajęciach grupowych, w tym m.in.:

1) grupowe zajęcia  rehabilitacyjne członków Mazowieckiego Stowarzyszenia Osób z chorobą Parkinsona;

2) grupowe zabiegi rehabilitacyjne na basenie członków Mazowieckiego Stowarzyszenia Osób z chorobą Parkinsona;

3) wynajęcie Sali rehabilitacyjnej, na której odbywają się zajęcia członków Gdańskiego Stowarzyszenia Osób chorych na chorobę Parkinsona im. Teresy Witkowskiej.

Ad. 3. j)

Stworzenie możliwości zadania pytania za pośrednictwem strony internetowej www.parkinsonfundacja.pl (~150 pytań) , zakładka „Zadaj pytanie lekarzowi”. Na pytania odpowiada lekarz specjalista neurolog, Pani dr n. med. Anna Potulska-Chromik. Uzupełnieniem tej dającej dyskrecję działalności są Chat-y z udziałem lekarzy specjalistów prof. Urszulą Fiszer oraz dr Martą Leńską-Mieciek - opis w Ad. 3. d).

Ad. 3. k)

Fundacja organizowała ogólnopolskie spotkanie osób cierpiących na chorobę Parkinsona. W roku bieżącym Obchody Dnia Solidarności z cierpiącymi na chorobę Parkinsona, które były planowane na 16-18 kwietnia 2010r. zostały odwołane z powodu Żałoby Narodowej ogłoszonej po tragedii w Smoleńsku. Jednakże poczyniono wszystkie czynności przygotowawcze tj.: rezerwacja hoteli, usług cateringowych, sal wykładowych, zapewnienie transportu, zaproszenie gości i prelegentów.

 

IV.  OPIS GŁÓWNYCH ZDARZEŃ PRAWNYCH W DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI O SKUTKACH FINANSOWYCH

  • ·  Fundacja współpracuje z Centrum Myśli Jana Pawła II na podstawie umowy ramowej o współpracy z dnia 9 marca 2010, przeprowadziła zbiórkę publiczną w dniach 01-02 kwietnia 2010r., w wyniku której uzyskano kwotę 14.047,87 PLN Koszty zbiórki wyniosły 234,24 PLN. Uzyskane  środki w całości zostały przeznaczone na pomoc socjalną osobom cierpiącym na chorobę Parkinsona i będących w zaawansowanym studium choroby, z przeznaczeniem na ich rehabilitację ruchową jak i podczas turnusów rehabilitacyjnych.  
  • ·  Wpływy w 2010 roku z 1% podatku należnego za 2009 r. od osób fizyczny wyniosły 77.050,11PLN.

 

  V.  ODPISY UCHWAŁ

Odpisy uchwał stanowią załączniki do niniejszego Sprawozdania (są to kserokopie Protokołów z posiedzeń Zarządu Fundacji).

 

VI.  INFORMACJE O WYSOKOŚCI UZYSKANYCH PRZYCHODÓW

®  900,00  PLN - darowizna przekazana przez firmę TRAVPOL Biuro Podróży  Sp. z o.o.;

®  5.000,00 PLN – darowizna przekazana przez firmę Servier Polska sp. z o.o. na mocy Umowy Darowizny z dnia 22 września 2010 r.;

®  15.000,00 PLN – darowizna przekazana przez firmę ROCHE Polska Sp. z o.o., na mocy Aneksu nr 5 do umowy ramowej o współpracy z dnia 10 stycznia 2007 r.;

®  28.000,00 PLN – darowizna przekazana przez firmę GSK Commercial Sp. z o.o., na mocy Umowy Darowizny Na Rzecz Organizacji Pacjentów z dnia 11 września 2010 r.

 

VII. ODPŁATNE ŚWIADCZENIA REALIZOWANE PRZEZ FUNDACJĘ

Fundacja w roku 2010 nie realizowała odpłatnych świadczeń.

 

VIII.  DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA

Fundacja w roku 2010 nie prowadziła działalności gospodarczej.

 

IX.  PONIESIONE KOSZTY (bez wynagrodzeń z tytułu umów zleceń, o dzieło i o pracę) 

1) na realizację celów statutowych wyniosły: 143 130,84 PLN;

2) materiałów i usług administracyjnych wyniosły: 23 354,40 PLN;

3) pozostałe koszty wyniosły: 0,00 PLN.

 

  X.  DANE O ZATRUDNIENIU

  • - Jakub Grzegorz Adamczyk zatrudniony na umowę zlecenie w okresie od 04.01 2010 – 31.03.2010 -  Rehabilitant (Umowa zlecenie 01/01/2010);
  • - Damian Kalita zatrudniony na umowę o pracę od 05 listopada 2009 do 31 stycznia 2010 (Umowa o pracę na okres próbny nr 01C/11/2009). Od 01 lutego 2010 do 30 czerwca 2010 na umowę zlecenie (Umowa zlecenie nr 01/02/2010) - Sekretarz Zarządu;
  • - Edyta Adamiec zatrudniona na podstawie umowy o pracę od 01 grudnia 2009 do 30 czerwca 2010r. (Umowa o pracę nr 01C/12/2009);
  • - Sławomir Biernacik zatrudniony na okres próbny na umowę o pracę na okres próbny 3 miesięcy (od 01.04.2010 – 30.06.2010) Umowa została rozwiązana z dniem 18 maja 2010 na mocy porozumienia stron. (Specjalista ds. pozyskiwania funduszy);
  • - Ilona Debrzyk–Adamczyk zatrudniona na umowę zlecenie od 01.04.2010 – 30.07.2010 (umowa zlecenie nr 01/04/2010) – Rehabilitantka;
  • - Julita Chrapińska zatrudniona od 14 czerwca 2010 do 30 czerwca 2010 na umowę zlecenie (Umowa zlecenie JCh/06/2010); od 01 lipca 2010 do 30 września 2010 zatrudniona na umowę o pracę na okres próbny – Sekretarka; od 01 października 2010 do 30 września 2011 zatrudniona na umowę o pracę – Pracownik Biura;
  • - Paulina Kobza zatrudniona na umowę zlecenie na okres próbny (od 02 sierpnia 2010 do 31 października 2010) – jako Asystent Zarządu; od 25 października 2010 r. (Umowa zlecenie PKOB/10/10), od 01 listopada 2010 Aneks nr 1 do Umowy – jako Sekretarz Zarządu.

 

XI.  DANE O WYNAGRODZENIACH (łączna kwota wszystkich wynagrodzeń)

  • Wynagrodzenia  pracowników administracyjnych wyniosły  64 211,83 PLN (brutto) w tym:  

-       składki ZUS                 20.405,03 PLN

-       podatek PIT-4            4.159,00 PLN

  • Wynagrodzenia za prace zlecone związane z działalnością statutową wyniosły 6.962,87 PLN (brutto) w tym: 

-       składki ZUS                393,67 PLN

-       podatek PIT-4             635,00 PLN

 

XII.  DANE O WYSOKOŚCI ROCZNEGO LUB PRZECIĘTNEGO WYNAGRODZENIA WYPŁACANEGO CZŁONKOM ZARZĄDU.

Wypłacono 13 655,51 PLN netto dla osób pełniących funkcję Sekretarza Zarządu.

 

XIII.  DANE O WYDATKACH NA WYNAGRODZENIA Z UMÓW ZLECENIA

W roku 2010 Fundacja wydała na wynagrodzenia z umów zleceń  24.826,54 PLN brutto.

 

XIV. DANE O UDZIELONYCH PRZEZ FUNDACJĘ POZYCZKACH PIENIĘŻNYCH

W roku 2010 Fundacja nie udzieliła pożyczek.

 

XV.  DANE O KWOTACH ULOKOWANYCH NA KONTACH BANKOWYCH

Na dzień 31 grudnia 2010 roku Fundacja posiadała  148.419,50 PLN na rachunkach bankowych prowadzonych przez BRE Bank S.A. Oddział Warszawa  (w tym  92,51 EUR przeliczonych po kursie NBP).

 

XVI.  DANE O NABYTYCH OBLIGACJACH

W roku 2010 Fundacja nie nabyła obligacji.

 

XVII.  DANE O WIELKOŚCI OBJĘTYCH UDZIAŁÓW LUB NABYTYCH AKCJI W SPÓŁKACH

W roku 2010 Fundacja nie nabyła akcji w spółkach.

 

XVIII.  DANE O NABYTYCH NIERUCHOMOŚCIACH

W roku 2010 Fundacja nie nabyła nieruchomości.

 

XIX.  DANE O NABYTYCH POZOSTAŁYCH ŚRODKACH TRWAŁYCH

  • ·   Zmiany w ciągu roku obrotowego wartości środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych nie wystąpiły.
  • ·   Wartość nie zamortyzowanych przez jednostkę środków trwałych używanych na podstawie umów najmu, dzierżawy lub leasingu operacyjnego  nie wystąpiły. 
  • ·    Koszty wytworzenia inwestycji rozpoczętych, środków trwałych i prac rozwojowych na własne potrzeby nie wystąpiły.

 

XX.  DANE O WARTOŚCI AKTYWÓW FUNDACJI

Aktywa obrotowe na dzień 31.12.2010 r. wyniosły 155 427,71 PLN.

Aktywa trwałe w roku 2010 nie wystąpiły.

 

XXI.  DANE O WARTOŚCI ZOBOWIĄZAŃ

Zobowiązania z tytułu dostaw i usług na dzień 31.12.2010 r. w tym podatków i składek ZUS wyniosły 1 447,60 PLN. Zobowiązania długoterminowe nie wystąpiły.

 

XXII.  DANE O DZIAŁALNOŚCI ZLECONEJ FUNDACJI PRZEZ PODMIOTY PAŃSTWOWE I SAMORZĄDOWE

W roku 2010 Fundacja nie prowadziła działalności zleconej przez podmioty państwowe i samorządowe.

 

XXIII.  INFORMACJA O ROZLICZENIU FUNDACJI Z TYTUŁU CIĄŻĄCYCH ZOBOWIĄZAŃ PODATKOYCH

W roku 2010 Fundacja rozliczyła się ze wszystkich zobowiązań podatkowych bieżących oraz za rok 2009.

 

XXIV.  INFORMACJA O SKŁADANYCH DEKLARACJACH PODATKOWYCH

CIT-8, CIT-8/0. CIT-D, PIT-4R

 

Warszawa, 24 lutego 2011 r.

 
 
 
Aktualny wykaz OPP uprawnionych do otrzymywania 1%, jest publikowany przez NIW – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego więcej...



program do pit - darmowy